Vă prezentăm în continuare cele opt trucuri folosite de restaurante pentru a ne face să comandăm mai mult:
Limitează opțiunile
În mod paradoxal, cu cât mai multe produse există în meniul unui restaurant cu atât este mai dezavantajos pentru patron. Potrivit psihologilor, cu cât avem mai multe opțiuni cu atât devenim mai anxioși. Consultanții din industria HORECA au găsit însă și un număr optim al felurilor de mâncare dintr-o anumită categorie, iar acesta este șapte. „Când includem în meniu mai mult de șapte tipuri de mâncare dintr-o categorie, oaspeții devin copleșiți și confuzi, iar atunci când se întâmplă asta, de obicei aleg un fel pe care l-au mai comandat”, a declarat Gregg Rapp, specialist în realizarea meniurilor.
Adaugă fotografii
Introducerea unor fotografii reușite în meniu asigură o creștere a vânzărilor de până la 30%, mai spune Rapp a cărui teorie este confirmată și de cercetări științifice. Universitatea din Iowa a realizat un studiu pe mai mulți copii dintre care o parte au fost expuși la imaginea unei salate atunci când serveau masa. Concluzia a fost că probabilitatea să comande o salată a fost de până la 70% mai mare în cazul celor care au văzut imaginea în comparație cu cei care nu au văzut-o. „Omul răspunde la imagine în același mod în care răspunde la produsul în sine”, susține profesorul Brian Mennecke potrivit căruia imaginile au un efect și mai mare atunci când sunt animate. Prea multe imagini însă pot limita efectul.
Manipulează prețurile
Managerii de restaurante fac tot posibilul ca, atunci când comandă, oaspeții să uite că trebuie să și achite nota de plată. Astfel, renunță să mai adauge moneda în care este exprimat prețul. „9.95 de dolari este un preț mult mai prietenos decât 10 dolari”, mai spune Rapp care oferă și o sugestie cu privire la fontul și locul în care prețurile ar trebui să fie așezate pe meniu. Prețurile trebuie menționate în mod discret după descrierea felului de mâncare și cu un font identic, scrie mentalfloss.com
Cele mai scumpe produse sunt puse la începutul meniului
Atunci când deschizi meniul și vezi că primul fel are un preț exorbitant, orice vine după acesta ți se pare rezonabil. Aceasta este și explicația pentru care cele mai scumpe produse sunt prezentate la început. Mai mult, astfel de produse oferă clienților senzația că se află într-un local cu standarde înalte ceea ce îi va determina să creadă că și gustul mâncării este foarte bun.
Se joacă cu percepția
Așa cum lanțurile de magazine așază produsele profitabile pentru ei la nivelul ochilor și restaurantele concep meniurile astfel încât să îi facă pe clienți atenți la anumite feluri. „Partea dreaptă-sus a fiecărui meniu ar trebui să fie locul cu felurile cele mai profitabile pentru restaurant, pentru că acolo ne uităm prima dată. Aperitivele ar trebui așezate în stânga-sus, iar imediat după ele ar trebui să foie prezentate salatele”, explică expertul.
Folosesc culori
Anumite culori generează anumite stări de spirit și duc la anumite comportamente. „Albastru este o culoare liniștitoare. De asemenea, unele studii sugerează că roșul stimulează apetitul în timp ce galbenul ne atrage atenția. Cele două culori împreună reprezintă cea mai bună combinație pentru realizarea unui meniu”, spune consultantul Aaron Allen.
Folosesc un limbaj extravagant
Un studiu realizat de Universitatea Cornell indică faptul că restaurantele care au meniuri în care produsele sunt descrise amănunțit vând cu pînă la 30% mai mult decât cele care folosesc descrieri sumare. „Cu cât scrii mai mult pe meniu cu atât clienții cred că plătesc mai puțin. Au impresia că le dai mai mult pentru respectiva sumă de bani”, explică Rapp, potrivit căruia o descriere complexă induce părerea unui gust mai bun.
Te fac să te simți nostalgic
Cu toții avem meniuri care ne aduc aminte de trecut, iar restaurantele știu asta foarte bine și folosesc acest lucru în avantajul lor.